דגשים לבחירת סדנאות גיבוש
top of page

דגשים לבחירת סדנאות גיבוש

ערכן של סדנאות גיבוש הוא רב מאוד. תהליך המתחיל בהרבה צחוק של מבוכה, עובר לצחוק מכל הלב, חולף לפעמים על פני מספר דמעות ונחתם בלמידה עמוקה של המשתתף על עצמו ועל חבריו, ובקרבה בין המשתתפים. סדנאות גיבוש, כשמן כן הן – נועדו לגבש את קבוצת האנשים אשר משתתפת בהן, תוך פעילות משותפת והגעה לתובנות באשר להמשך התנהלות טובה יותר, הן בחיים והן במסגרת העבודה. אולם, כמו שסדנה יכולה להיות מנצחת, כך היא יכולה גם להיות בזבוז של זמן וכסף.
 
לפניכם רשימה של דגשים אליהם כדאי לשים לב. אם אכן תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות ותענו על כולן ורצוי בכתב, הרי שיגדלו הסיכויים שהסדנה שתארגנו תהיה מוצלחת ובעלת ערך מוסף.

 

למי ולכמה אנשים מיועדת הסדנה?

סדנת גיבוש טובה חייבת להיות מותאמת לסוג המשתתפים. בדקו אם המשתתפים הם גברים, נשים או שניהם גם יחד, לאיזה גילאים היא מיועדת – 25+,40+ מבוגרים או תערובת. לאיזה בעלי תפקידים אתם מייעדים אותה? האם היא למנהלים, מנהלים זוטרים, כלל עובדי החברה או מדריכים, וכמה אנשים אמורים להשתתף בה.

 

מה עשו המשתתפים בעבר

בדקו אילו סדנאות כבר הוזמנו עבור המשתתפים בעבר. האם המשתתפים חוו סדנאות כאלה במקומות עבודה אחרים או בהזדמנות כלשהי, ומהם רגשותיהם לגבי לקיחת חלק בסדנה מאותו סוג בה השתתפו בעבר. קחו בחשבון שאין סדנה אחת דומה לחברתה, ואפילו אם תעברו מספר פעמים את אותה סדנה עם אותו מדריך, תמיד זה יהיה שונה מכיוון שסוד הקסם של הסדנה והאפקטיביות שלה טמון במשתתפים. 

 

החלטה לגבי פרק הזמן המיועד לפעילות

האם אתם מחפשים סדנה של כמה שעות? סדנה בת יום שלם, יומיים או סדנה מתמשכת שבועית ? סדנת גיבוש חד פעמית של יום שלם תתאים לסוג מסוים של פעילות אותו אתם רוצים להקנות לעובדי החברה, ומנגד סדנאות גיבוש המתמשכות לפרק זמן ארוך, אפקטיביות יותר להפנמת תהליכים שונים בחברה.

 

החלטה לגבי התקציב המיועד לפעילות

כמה כסף תרצו להקציב לפעילות הסדנה? זו שאלת השאלות. יש להתאים את הסדנה שתבחרו למול התקציב העומד לרשותכם. הסדנאות מתוקצבות לרוב לפי אופי הפעילות, המקום בו הן מתקיימות ומספר המשתתפים. נתונים נוספים הם האם הסדנה כוללת ארוחת בוקר, צהריים, כיבוד, אביזרים נלווים וכו'.

 

החלטה לגבי סוג הפעילות

האם אתם מחפשים סדנת גיבוש בסגנון דינמיקה קבוצתית (מאד כבד ופחות רצוי לפעילות חד פעמית), או סדנה קלילה יותר שאינה דורשת פתיחות וגילוי לב,  כמו ספא, סדנת בישול, הגנה עצמית, ציור קבוצתי ועוד.

 

מפגש עם מפעילי הסדנה

כרגע יש בידכם הרבה אינפורמציה יבשה, אבל בכדי להגיע להחלטה הנכונה מומלץ מאוד להיפגש עם מפעילי הסדנה. במפגש תוכלו להיווכח אם יש לכם כימיה עם המדריכים, ולוודא שהוא מדברים בשפה המתאימה לקבוצה ובמונחים שהקבוצה שלכם תתחבר אליהם. 
 

bottom of page