שמלות כלה - לא מה שחשבתן
top of page

שמלות כלה - לא מה שחשבתן

ארוכה? קצרה? צמודה או נפוחה? יער של אופציות לשמלות כלה מחכה לכלה הישראלית בדרך לחופה. לפניכן מדריך קצר איך לא ללכת לאיבוד נוסח כיפה אדומה ואיך כן לצאת שלגיה אמיתית, ביום הכי חשוב בחיים. 

לשמחתנו, הכלות, מעצבי האופנה המתמחים בתחום שמלות הכלה יודעים ומבינים לליבה של הכלה הישראלית. כל כך הרבה מטלות עליה לבצע לפני החתונה, כך שעד שהיא מגיעה לרגע הכי חשוב- בחירת השמלה, כבר אין לה כח לכתת רגליה בכל העיר. בדיוק לשם כך התאגדו המעצבים הצעירים במה שנודע כמתחמים. מתחם שמלות הכלה המוכר ביותר הוא כמובן רחוב דיזינגוף. אך כמו כל דבר טוב גם ימי הזוהר של רחוב זה (בנושא שמלות הכלה) עברו חלפו להם מן העולם. אז מה יש בחוץ? מה קורה מעבר לכיכר הצבעונית של דיזינגוף? כמו כל תל אביב גם מעצבי שמלות הכלה הבינו שיותר זול בדרום, לכן בעקבות נדידה זו, ננדוד גם אנחנו הרחק הרחק לדרום העיר. שם בין הספות המזויפות למנורות הענק והמוסכים נמצאות מספר פנינות אמיתיות. 

Julie Vino - שמלות כלה

שמלות כלה של ג'ולי וינו מאופיינות בעבודת יד איכותית, תפירת עילית ועיצוב אישי לכל כלה וכלה. בשנה האחרונה החלה ג'ולי וינו לצאת אל העולם ולשלוח שמלות כלה מעבר לים (ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה) הבסיס לכל הפעילות הזאת ממוקם בסטודיו של ג'ולי ליד מגדל השעון ביפו. בנוסף, אתר האינטרנט שלה שודרג והותאם לגולשים בשפות נוספות.

ליהי הוד - אלפסי פינת אבולעפיה 

 

שמלות כלה עם הרבה שיק וטעם טוב. ליהי מבטיחה לכל כלה שמלה אחרת. יש סאמפלים המהווים בסיס לשמלה אך הכלה תקבל שמלה התפורה למידותיה, תחת ידיה החרוצות והיצירתיות של ליהי. יש המון גזרות ואפשרות למשחק עם חלקים עליונים ותחתונים ויש אפילו שמלות עם סרטים שחורים שזורקים אותך ישר לשנות ה20. לכלה שלא מפחדת לתת למציאות לעלות על כל דימיון.

יואב ריש - מסריק 19

 

טוב, לא דרום העיר, ודי קרוב לדיזינגוף, אבל יואב הירש הוא בחור מוכשר. שמלות מדהימות בסגנון רומנטי שכל כך מזוהה עם שמלות הכלה, אבל לא כזה שמשתדל לרצות את העין. יש בהן פשטות ותחכום גם יחד, והן מחמיאות גם לגוף מלא יותר. תחרה או פליסה, כך או כך תצאי מפה עם שמלה משגעת.

פישדג - מסריק

 

הייתי חייבת להישאר באזור רק לעוד חנות אחת. לכלה הבועטת, זו שהשמלות התפוחות והחנוקות הן ממנה והלאה. לאחת שיודעת שהכי פשוט זה הכי יפה, שלא רוצה שמלה שתשתלט עליה, לכזו שמעריכה עדינות, נשיות ורוך. שמלות תפורות היטב עם קריצה עדינה לטרנדיות, וגם שמלות קצרות ששוות מדידה- למעיזות במיוחד. 

רונן פארג' וגולדי סרוסי - לבונטין 1

 

המבחר ענק, הסגנונות נעים על כל הקשת- מהנוצץ ונקי. לטעמי המוצלחות ביותר הן שמלות הכלה הנקיות, אלו החפות מאלמנטים מנקרי עיניים- תכלי למצוא כאן שמלת סטרפלס מהממת!!! צמודה ומחמיאה שאין שניה לה...שמלות א-סימטיות עם נגיעות תחרה שבה למות עליהן וגם מחשופי גב נדיבים למי שיכולה. שמלות מחוך מדהימות לבעלות חזה קטן שיגרמו לחתן להזיל ריר ליד הרב... שימו לב לעליוניות המדהימות ביופיין.

רינה בהיר- מונטיפיורי 24

 

בוגרת שנקר, מעצבת מוכשרת ומסתבר שגם אישה הגונה (נוכח המחירים הנמוכים יחסית לשאר השוק). התפירה עילית, השיק מוקפד ומתוחכם. הרבה שמלות שנעשו בדיגום חופשי, עם קריצה לעולם ההלבשה התחתונה (ולא, היא לא תעלה אותך בעירום לחופה) השראת וינטאז' ניכרת בשמלות הכלה אך אינה תופסת את מקום החדשנות, כאן תוכלי למצוא הרבה משחק של שקיפות- אטימות עם משחקי תחרה על העור ועל הבד.

סימני דרך ביער- 

 

כלל ברזל: קחי איתך מישהי או מישהו שיגידו לך את האמת!!! כאלה שקרובים מספיק כדי לוותר על יום עבודה לטובת סיבוב חנויות בעיר, אך לא קרובים מידי שהם מרגישים צורך מתמיד לרצות אותך או שיש להם בראש איזו פנטזיה לגבי איך את אמורה להראות ביום הגדול(כן, לפעמים כדאי להשאיר את אמא בבית...). 
 
איפור כלות - יש לבחור שמלת כלה שתתאים לאיפור המתוכנן.
 
כלל ברזל 2: למדוד מספר שמלות בסגנונות שונים, גם אם את נעולה על סגנון אחד... זה יפתח לך את הראש ויעזור לך לבצע השוואה קריטית בין השמלות.
 
כלל ברזל 3: רדי מעץ הנסיכות. הדבר הכי חשוב הוא שתיראי טוב. כלומר- עדיף שמלה מחמיאה וקצת יותר פשוטה מאחת גרנדיוזית שאי אפשר לנשום בה או לרקוד בה. זכרי- הכי חשוב זה ה"פיט". שמלת כלה צריכה להתאים בווווול, כמו שרק בגד שנתפר  עבורך יכול להתאים.

bottom of page