הזמנות לחתונה
top of page

הזמנות לחתונה

עיצוב וחלוקת הזמנות לחתונה הנו מבצע לא פשוט; ישנו מגוון רחב של אופציות ולמי בכלל יש כוח וזמן. פורטל EVENT4U מקצר עבורכם תהליכים ועוזר לכם להבין כיצד לעשות זאת בקלות יחסית.

הכנות לחתונה הן דבר מתיש, מורכב ומעייף. יש כל כך הרבה דברים לטפל בהם, כל כך הרבה כסף להשקיע, לא מעט משברים לפתור והרבה התלבטויות להכריע. בני זוג לקראת חתונה ובני משפחותיהם משקיעים זמן רב, משאבים אדירים והמון כסף כדי להפיק אירוע בלתי נשכח. אחד הסידורים החשובים ביותר לקראת האירוע הוא הכנת הזמנות לחתונה- סידור מייגע שלא תמיד מקבל את תשומת הלב הדרושה.
 
רבים טועים לחשוב שעיצוב הזמנה לחתונה זה לא כזה ביג דיל; שהרי זה לא חלק מהערב, וממילא זורקים את זה לפח, ומי בכלל זוכר איך זה נראה... אז למה להשקיע? אין זמן ואין כסף! ובכן... טעות! הזמנות לחתונה הן אביזר השייך לאירוע, המשקף את האירוע, מציג את בני הזוג, מכבד את המוזמנים ולכן מהווה חלק בלתי נפרד מהחתונה. הפעם הראשונה בה ישמעו רוב האורחים על חתונתכם היא כשיפתחו את ההזמנה. הם ילמדו ממנה מי הוא בן הזוג שבחרתם, מאיפה משפחתו, מיהם הוריו וכן ילמדו על אופי האירוע עצמו. 
 

הזמנה לחתונה = כרטיס ביקור

 

זכרו- אמנם בשבילכם עיצוב וחלוקת הזמנות לחתונה היא עוד משימה מייגעת ברשימת מטלות שלא נגמרת; אבל בשביל המוזמנים שלכם ההזמנה היא כרטיס הביקור של בני הזוג ושל האירוע; ההזמנה היא הפנים של החתונה והיא שתקבע את היחס אליה והציפיות ממנה. העובדה שההזמנה מתישהו תושלך לפח לא מבטלת את חשיבותה! לכן טרם עיצוב ההזמנה השקיעו זמן רב בבחירת העיצוב, תוך שימת לב לפרטים ותוך הקפדה על הפצה מוקדמת של ההזמנות. 
 
בשל חשיבות האירוע, חשובה גם ההזמנה אליו. כל ההזמנות, לרבות, הזמנות לחתונה, הזמנות לברית מילה והזמנות לבר מצווה צריכות לקיים מספר כללים כדי שתהיינה מוצלחות:
 
לשמור על הכבוד- הזמנות לחתונה בדיוק כמו הזמנות לבר מצווה או הזמנות לברית מילה צריכות לכבד הן את המזמין והן את המוזמן. הן לא חייבות להיות בהכרח מפוארות או מושקעות, אלא צריכות להתיישב עם רצון הזוג, עם אופיו והשקפתו ואסור שיכללו בשום אופן תוכן פוגעני שעלול לבזות או להביך את המוזמנים. אתם אולי צעירים ומגניבים אבל האורחים של ההורים קצת יותר שמרנים מכם. מה שמבדח אתכם עלול להעליב אותם, אז שימו לב והציבו לעצמכם גבולות. להשתטות ולהשתולל תוכלו על רחבת הריקודים, אבל בנוגע להזמנה שמרו על איפוק. זכרו גם שבבוא היום תהיו חייבים להשוויץ בהזמנה בפני ילדיכם ולשכנע אותם לא לעשות בושות למוזמנים לחתונה שלהם. הזמנה מכובדת לא חייבת להיות שמרנית ומיושנת, אפשר להתפרע תוך שמירה על כבוד, זה לא קשה בכלל, זה דווקא קל.
 
להיות מפורטות- הזמנות לאירוע חייבות לכלול הרבה פרטים. לשם כך הן נועדו- לתאר את האירוע ולפרט אודותיו. מטבע הדברים הזמנות לחתונה מפורטות יותר מהזמנות לברית או מהזמנות לבר מצווה. הכוונה היא שיש לכלול כמה שיותר פרטים רלוונטיים, לרבות שמות בעלי השמחה, שמות בני משפחותיהם (ניתן כמובן להסתפק בהורים), שם המקום בו מתקיים האירוע, כתובת מדויקת שלו, שעת ההגעה וכדומה. כמו כן, חשוב לציין את שעת קבלת פנים ושעת החופה, או שעת ביצוע טקס הברית, או שעת ביצוע נאום וברכות הילד כשמדובר בבר מצווה. רצוי לבקש אישור השתתפות ולציין כמה מספרי טלפון להתקשרות. כדאי מאד גם לפרט אם יש משהו שחורג משגרת אירוע רגילה, למשל, אם יש הופעה, חשוב לציין את שעת ההתחלה; אם מדובר באירוע של חתונה בטבע יש לציין זאת; אם יש צורך בלבוש חם, בגד ים או נעליים נוחות חשוב לציין זאת ועוד.
 
לכלול מפה- הזמנות לחתונה, כמו גם הזמנות לברית והזמנות לבר מצווה חייבות לכלול מפה מפורטת וברורה של אופן ההגעה למקום מצפון, מדרום, ממזרח וממערב, תוך ציון מיקומה של החניה והדגשת הכניסה למקום האירוע.
 
להיות מקוריות ומושקעות- הזמנות לחתונה ובכלל הזמנות לכל אירוע צריכות להיות שייכות לבני הזוג המזמינים. הם צריכים לחשוב ולעצב הזמנה לחתונה שתתיישב עם האופי שלהם ועם הרוח של האירוע ושל חייהם המשותפים. יש היום מגוון עצום של הזמנות לחתונה בשלל סגנונות. יש הזמנות לחתונה מסורתיות, הזמנות לחתונה קלאסיות, הזמנות לחתונה מוזהבות, הזמנות לחתונה הכוללות שיר, הזמנות לחתונה הכוללות פסוקים ממקרא, הזמנות לחתונה הכוללות ברכה, הזמנות לחתונה הכוללות תמונות, הזמנות לחתונה ברוח הומוריסטית, הזמנות לחתונה הכוללות דמויות מצוירות, הזמנות לחתונה בצורות מגוונות, הזמנות לחתונה בצבעים מרהיבים, הזמנות לחתונה בעיצוב אישי ומה לא. לא משנה מה אתם בוחרים רצוי שזה יהיה משהו קרוב ללבכם, רצוי משהו מקורי ומושקע שכשהמוזמנים יפתחו אותו הוא ירגש אותם, יעלה חיוך על פניהם, יגרום להם להינות ולשמוח מהאירוע הקרוב.
 
לשלוח הזמנה מספיק זמן מראש- הזמנות לחתונה, בדיוק כמו הזמנות לבר מצווה והזמנות לברית מילה חייבות להגיע למוזמנים מראש! הרבה זמן מראש! יש לכבד את האורחים ולהכיר בכך שהלו"ז שלהם, כמו של כולנו, עמוס ביותר. אנשים אוהבים לדעת מראש מה צפוי להם, הם אוהבים להתארגן, להתכונן, לשריין בייביסיטר, לחסוך כסף למתנה, לקנות בגדים חדשים ועוד ועוד. אז נא לא להתעצל ולמרות שאתם טובעים בשורת מטלות מכבידה לא לשכוח להפיץ את ההזמנות מוקדם ככל הניתן. אבל לא מוקדם מדי, כדי שלא ישכחו מהאירוע. בין חודשיים לחודש מראש טרם האירוע כל מועד יכול להתאים. 
 
לעבוד מסודר- כמעט כמו סידור השולחנות בחתונה חלוקת ההזמנות לחתונה היא כאב ראש לא קטן. האורחים מפוזרים בכל רחבי הארץ. עם חלקם לא הייתם בקשר שנים, ומי בכלל יודע אם הלויטים עדין גרים בשפרינצק. כדי שזה יצליח ויקח מינימום זמן וכסף וכדי לחסוך דאגה ועצבים חשוב לעבוד במסודר: להקציב תקציב להזמנות שאותו לא עוברים. כלומר מתאימים את עיצוב ההזמנה לתקציב ולא ההפך אחרת מבזבזים הרבה כסף מיותר על הזמנות לחתונה; לערוך רשימה מסודרת של כל המוזמנים עם טלפונים וכתובות; מוודאים לגבי המוזמנים שלא בטוחים מה כתובתם שאכן הם מוזמנים; נעזרים בבני משפחה שיחלקו את ההזמנות במקומכם. כד למנוע חיכוכים רצוי לחלק לכל מחלק רשימה עם המוזמנים שעליו להזמין כולל ציון תאריך אחרון להזמנה. לא להתבייש לנדנד לבני המשפחה ולוודא שהם הזמינו את כולם במועד שנקבע. לגבי הזמנות שנשלחות בדואר חשוב להתקשר לוודא שההזמנות הגיעו ליעדן. כמובן שיש למחוק מהרשימה כל מי שקיבל את ההזמנה.

הזמנות לחתונה
bottom of page