חתונה בטבע
top of page

חתונה בטבע

חתונה בטבע יכולה להיות אירוע חלומי, ייחודי, יוצא דופן ומיוחד. עם זאת מדובר בהפקה מורכבת, יקרה ועתירת בעיות ומשברים אפשריים. פורטל EVENT4U קיבץ שלל עצות מעשיות למי שמתכוונים לקחת סיכון ולהפיק אירוע מהאגדות תחת כיפת השמיים.

הכוכבים מנצנצים, הירח זורח, הרוח מלטף ואוושת הגלים נשמעת ברקע- חתונה בטבע. ככה כולנו נוטים לדמיין ערב קסום בחיק הטבע אבל את התמונה הקסומה בדמיוננו קוטעת האמא של הכלה ששואלת מה עם היתושים והאבא של החתן שמהנהן בהסכמה ושואל ואיך זה יתאפשר מבחינה לוגיסטית? צריך אישורים, קייטרינג, חשמל, השכרת ציוד לאירועים, דרכי גישה .
 
לא נעים לנו לסבך לכם את העניינים. חתונה בטבע היא אכן אירוע קסום, אבל במקרה הזה ההורים צודקים. לא פשוט להתחתן באמצע שום מקום. הפקת אירועים בטבע היא בהחלט משימה מורכבת המצריכה לא מעט מחשבה ותכנון מוקדמים. אנחנו פה כדי לעזור לכם. נפרט לכם מספר צעדים פשוטים כדי לסייע לכם להפיק את חתונת החלומות- חתונה בשטח בדיוק כפי שחלמתם- חתונה בחיק הטבע.
 

בחירת מיקום לחתונה בטבע

 

כשאומרים חתונה בטבע מתכוונים לחתונה שאיננה באולם אירועים מקורה כמובן, אבל גם כזו שאיננה בגן אירועים. רבים נוטים לחשוב שגן אירועים מספק את תפאורת הטבע הנחוצה. זוגות שאכן מסתפקים בכך חוסכים לעצמם עבודה רבה. אך לא לכך התכוון המשורר (או אנחנו) בדברנו על חתונה בטבע. הכוונה היא לטבע של ממש. ומה זה הטבע אם לא גן אירועים?
 
חתונה בטבע יכולה להתקיים במקומות שונים- חתונה בחוף הים, חתונה ביער, חתונה בחורשה, חתונה בפרדס, חתונה באגם, חתונה על גדת נהר, חתונה בהרים, חתונה בשמורת טבע ובכל מקום ייחודי ומיוחד שאין לו גג ולרוב איננו כולל מתקנים מספקים להפקת אירוע, בקיצור חתונה בשטח.
 
אז הצעד הראשון שלכם זה להחליט מהו השטח הרצוי לביצוע האירוע ואז לבחור מיקום מדויק. כך, אם החלטתם להתחתן בחוף הים, יש לסרוק מספר חופים ולבחון היטב את השטח. הדבר דומה כשמדובר בפרדסים, יערות וכדומה.
 
יש לבחון את הדברים בשימת לב רבה- לסרוק את השטח, לבחון אותו לעומק, לבדוק את הגישה אליו, את היכולת לרקוד שם, את האפשרות להציב שם שולחנות וחופה, את היכולת להביא לשם קייטרינג לחתונה ולספק לעובדיו את כל הנחוץ להם, היכולת לספק חשמל, היכולת להתמודד עם מזיקים שונים וכדומה.
 
חשוב לציין כי ישנם ברחבי הארץ אתרים שהם אתרי טבע מובהקים אך הם ערוכים גם לקיום אירועים בטבע וניתן לערוך שם את החתונה וכך להקל על הלוגיסטיקה הכרוכה בהפקתה.
 

בחירת מפיק חתונה

 

הפקת חתונה היא הפקה לא פשוטה בייחוד כשמדובר בהפקת חתונה בטבע. בשל המורכבות של האירוע רצוי מאד לקחת מפיק חתונה מיומן ומנוסה שיסייע בארגון החתונה. רצוי מאד לבחור חברת הפקות המתמחה בהפקת אירועים בטבע, לה סביר שיהיו הפתרונות הטובים, היעילים והמהירים ביותר והיא שתתן מענה לצרכים הייחודיים של חתונה בשטח.
 

אישורים

 

בין אם בחרתם להיעזר במפיק חתונות ובין אם לאו, עליכם להכיר את ההכנות הכרוכות בהפקת חתונה בטבע, שהרי גם אם אינכם אחראים על ביצועם עליכם לעקוב אחר המפיק ולהבטיח שהוא מבצע כראוי את כל הנחוץ. והנחוץ, כאשר מדובר באירוע בטבע, כולל גם, בין היתר, השגת אישורים נחוצים. האישורים הנחוצים הם קודם כל מהמשטרה וממכבי אש; ואף אישור מהרשויות אליהן שייך המקום. דוגמת רשות הטבע והגנים, קרן קיימת לישראל, מועצה מקומית וכדומה. בחלק מהמקרים יידרש אישור מהנדס חשמל. בנוסף חשוב לבחון את עניין הביטוח ולהבטיח כיסוי ביטוחי לאנשי הצוות ולאורחים.
 

לפתוח את הכיס

 

ההמלצה הבאה שלנו נוגעת להכנה הנפשית הכרוכה בהפקת חתונה בטבע- מדובר באירוע מורכב ובעיקר יקר. אז אל תפתחו רק את הלב זה לזה במהלך ההכנות לאירוע, אלא התכוננו גם לפתוח את הכיס. ככל שתקדימו להבין שמדובר באירוע יקר, כך תמנעו מהפתעות בדרך. כדי שחתונה בטבע תהיה אירוע שטח מוצלח חשוב להשקיע בכל פרט, ומה לעשות שהשקעה עולה כסף?
 

שירותים, חנייה והדברת מזיקים

 

מצאתם מישור, מלא באוויר פתוח, בינות לעצים ואתם מרוצים. האומנם זה מספיק? לא. חשוב גם שיהיה ניתן להגיע ברכב בקלות יחסית למקום; צריך לדאוג למקום חניה רחב, נגיש ונוח; חשוב שבמקום יהיו שירותים נקיים, נוחים, רחבים ומספקים- הרבה תאים הכוללים גם מראות ואבזורים נחוצים; וצריך לדאוג לריסוס, הדברה של המקום בבוקר האירוע, ריסוס שיבטיח סילוק המזיקים מהשטח למשך כל שעות האירוע.
 

קייטרינג לחתונה

 

ישנן חברות קייטרינג רבות המציעות קייטרינג לחתונה. אך לא כולן מיומנות ומנוסות באספקת קייטרינג לחתונת שטח. וכשאנו מדברים על קייטרינג, איננו מתייחסים רק לאוכל ולשתייה, אלא גם לכל המסביב. קייטרינג לחתונה שנערכת בטבע צריך לספק חבילת קייטרינג רחבה וכוללת, במסגרתה שירותי הקייטרינג יספקו גם את השולחנות, הכסאות, הבר, המזנונים, כלי ההגשה וכלי האוכל וכל מה שנוגע לריהוט. מומלץ מאד שאנשי הקייטרינג יכירו את האזור מבעוד מועד ובמקביל לדיג'יי יחליטו על מיקום רחבת הריקודים, מיקום המטבח, מיקום השירותים, מיקום השולחנות ובהתאמה גם מיקום החופה וההגברה .
 

תאורה, רחבה וחופה

 

עליכם לעצב מראש, בשים לב למאפייני השטח השונים, את מיקום ואופי החופה, את מיקום ואופי רחבת הריקודים ולדאוג לתאורה, הגברה וסאונד מתאימים ומספקים. גם האנשים המטפלים בכל אלה וגם הצלם צריכים להגיע לשטח עוד טרם החתונה עצמה ולהבין במה מדובר ולהתכונן כראוי.
 

הזמנות ושילוט

 

ההזמנות שעליכם לחלקן זמן רב מראש חייבות לכלול פרטים חיוניים- חשוב לציין את העובדה שמדובר בחתונה בטבע, חתונה בשטח פתוח, חתונה ייחודית ולא קונבנציונלית. במידה ויש צורך כזה גם חשוב לציין בהזמנה את הצורך להצטייד בלבוש חם ונעליים נוחות. כמו כן, ההזמנה חייבת לכלול מפה ברורה ומספקת של האזור והגישה אליו. גם בשטח עצמו ביום האירוע חשוב לתלות שלטי הכוונה רציניים וברורים שיראו לאורחים את הדרך.

bottom of page