כיצד השפיעה הקורונה על עולם האירועים?
top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמערכת - Event4u

כיצד השפיעה הקורונה על עולם האירועים?

אין שאלה שאחד מהתחומים שנפגעו בצורה מהותית בעקבות הקורונה נוגע לעולם האירועים, ולו בשל הסיבה הפשוטה: לא ניתן להתקהל. מכאן שאין זה משנה אם אנשים תכננו במשך חודשים חתונה, אם מדובר בשר בממשלה, או אם מדובר בחתונה צנועה של רק כמה עשרות מוזמנים - לא ניתן להתקהל, ויותר מכך, גם אם עשרה אנשים כן יכולים לחגוג ביחד, הם לא יבחרו לעשות זאת באולם, ולו כי אולם אינו מוגדר כעסק חיוני, ומי שגר בשבועות האחרונים בארץ יודע שעסק שאינו מוגדר כחיוני אינו מורשה להמשיך בפעילות, עובדה שמנחיתה על תחום האירועים מכה קשה.



אירועים בזמן קורנה


באים לקראת וסופגים הפסדים

לא רק שאינספור אירועים מבוטלים, אלא אנשים גם מבטלים אירועים עתידיים ולא ממהרים לקבוע תאריך חדש, ולו כי העתיד מצוי בסימן שאלה גדול. כמו כן, הרוב הגדול של בעלי האולם מגלה הבנה, גם אם במקביל הוא סופג הפסד משמעותי. רבים שומרים את התנאים שנסגרו עבור חתונת החורף לחתונת הקיץ, רבים מסייעים לקבוע מחדש עם שאר הספקים וכדומה. בנוסף, גם אם כן סוגרים תאריך, הזוגות מכוונים כמה שיותר רחוק (חודש אוגוסט וצפונה), ולו מתוך תקווה ריאלית שעד אז נחזור לשגרה. באותה נשימה נציין עובדה משלימה: הטבילה במקוואות גם השתנתה, כבר לא מותר לעשות הילולה במקווה לקראת החתונה, חובה לקבוע מראש וניתן להגיע רק למקוואות מפוקחים שמקפידים על חיטוי ומונעים התקהלות.

ביטוח לא בטוח

כידוע ענף האירועים הנו ענף גדול שנחשב מאוד מסודר. אי לכך אחד מהדברים הראשונים שבעל אולם עושה זה לבטח את העסק, כך שיש לו ביטוח מפני שריפות, רעידות אדמה וכדומה, אך ביטוח מפני מגיפה אין לו, פשוט כי טרם צצה סיבה. מכאן שבמקום שהאביב יסמן את תקופת החתונות, הוא מסמל תקופה של משבר כלכלי קשה ביותר, הן של בעלי האולם והן של מעצבי אירועים, טבחים, מלצרים, תקליטנים, מעצבי שמלות כלה, מאפרים והרשימה עוד ארוכה.

החלטות קשות

תקופת הקורונה דוחקת אנשים לקצה, ולא רק את הזוגות, אלא גם את הרבנים. מכאן שבעקבות הבעייתיות שנוצרה יצא פסק הלכה שמתיר השנה להתחתן גם בספירת העומר (תקופה שידועה באירועים היסטוריים נוראיים בעלי קשר ישיר לעם היהודי), וזאת בכדי שצעירים לא יכשלו בטהרת המשפחה. כמו כן, זוגות רבים שחלמו על חתונה גדולה והפקה מקבלים החלטה להתחתן בחצר של הבית עם רק כמה אנשים ספורים, ולו בכדי להימנע מדחיית החתונה (הרבנות אינה ממליצה לדחות את התאריך שנקבע).

עוולה

בעוד שהמדינה שינתה מגוון חוקים בכדי לסייע כלכלית לכמה שיותר עובדים, ואפילו לא מעט עצמאיים קיבלו התייחסות יחסית, הרי שבעלי האולמות נותרו ללא מענה, ועל כן לכל הפחות הם דורשים עצירה של תשלומים (ארנונה וכדומה). לאור הדברים יש לקוות שבעלי האולמות יקבלו חבל הצלה - ממש כפי שמגיע להם!

19 צפיותתגובה 1
bottom of page